Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2014 21:04 - Емигрантски живот
Автор: mikolaj Категория: Туризъм   
Прочетен: 3995 Коментари: 1 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Да живееш в друга държава никога не е лесно. Трябва да се адаптираш към друг език, обичаи, храна, климат... Да търсиш приятели и работа. Да намериш своето място и там.
днес, в свят на свободно придвижване и обмен на информация сякаш е по-лесно да живееш като емигрант. Тук бих искал да изброя накратко предимствата и трудностите на живота в друга държава.


ПРЕДИМСТВА

1. Опознаваш друга култура и друг език. Това може да бъде много полезно, особено ако езикът се говори от много хора по света.

2. Научаваш се да се справяш сам. Тук ги няма мама и татко. Това, малко или много, те принуждава да развиваш различни свои умения. Аз например се научих да готвя добре; преценявам по-добре личните си разходи и планирам бюджета си за следващите месеци.

3. Разбираш повече за себе си- гледайки на родната си култура отстрани, правейки сравнение, разбираш повече за себе си.  Аз например не си бях давал сметка, че ние сме толкова общителни и спокойни. В Полша хората са по-затворени. Тук не се ходи по кафета.

4. Уважаваш повече родния си език и култура- сега вече разбираш, че и "ний сме дали нещо на света." Докато поляците например са четяли Библията на латински, ние сме можели спокойно да я четем на български. България има и много красоти, които се виждат само отдалеч- природата, климатът, плодородните земи. Да не забравяме и езика, който винаги ще ни бъде най-близък. Няма по-красива реч от родната.

5. В зависимост от държавата, може да имаш и много високи доходи и възможности за кариера.


ТРУДНОСТИ

1. Адаптация към местния език- отнема години, особено ако не си бил подготвен поне малко предварително.

2. Приятелства- трябва да започнеш всичко отначало, така да се каже. Нова държава- нови приятели. На мен ми отне повече от година, докато се запозная с някого в моето градче.

3. Културни неразбирателства- трябва да се държиш по нов, различен начин с хората. Например в Полша хората почти винаги говорят на Вие, което много ме обърква, защото трябва да изпозлвам думите "пан" и "пани" + съответните глаголни форми. Друго, което ме кара да се чувствам чужд е масовата религиозност на хората тук. Въпреки, че съм вярващ, в сравнение с тях се чувствам като атеист...

4. Намирането на работа- ако знаеш добре местния език няма да имаш проблем с това. Но научаването на език отнема време... Следователно трябва някой да те издържа, или да пристигнеш със свои средства и спестявания.

5. ХРАНАТА. Колко много ми липсват БЪЛГАРСКА ЛЮТЕНИЦА, БЪЛГАРСКО СИРЕНЕ, БЪЛГАРСКИ ЗЕЛЕНЧУЦИ... Българските домати и дини са винаги по-вкусни, когато не си опитвал от тях дълго време!

6. Климатът. Мислите си, че навсякъде в Европа пролетта идва на 21 март ли? Помислете пак!

7. Най-важното- липсват ти близките и приятелите ти. Ето това вече е незаменимо. Нито имейлите, нито скайп могат да заменят истинското общуване с твоите близки.


Това са само мои наблюдения. Животът на един емигрант може да бъде много тежък, но и много добър. При всички случаи животът ти ще бъде такъв, какъвто го планираш. Ако планираш преместването си в друга държава добре, вероятно ще се адаптираш и по-бързо. Ако разчиташ на спонтанността си или на късмета, то най-вероятно ще имаш неприятни преживявания.








Гласувай:
11


Вълнообразно


1. haralanov - Здравей,приятелю!
16.04.2014 21:30
Какво съвпадение само!
Преди малко, за втори път в рамките на един месец гледам филма ,,Да убиеш свещеник".Разтърсващ филм.Поне за мен.Филм за убийството на отец Йежи Попиелушко през 1984г.от комунистическите служби.Филм за Солидарност и за човешкият морал и чест.,,Масовата религиозност на хората 4 в Полша...Де да я имаше и в България!!,,Тук не се ходи по кафета".Онзи ден една позната се върна от Келце.И тя сподели същото.Липсвали и кафетата.Не е както при нас ми казва...Бъди здрав!Приятно ми е да чета твоите редове за Полша!Обичам тази страна!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mikolaj
Категория: Туризъм
Прочетен: 385602
Постинги: 67
Коментари: 153
Гласове: 314
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930