Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.07.2017 17:26 - Атина, Акропола с Партенон и Археологическият Музей
Автор: geo Категория: Туризъм   
Прочетен: 11845 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 22.07.2017 17:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тези дни бях в Атина, основно работно пътуване, но имаше време и за известни разходки, така че ще ви зарадвам с няколко снимки на центъра на Атина, на Акропола и Партенона, на чудесиите в Националния Археологически Музей, който основно съдържа експонати от древногръцката история, както и кадри от Voliagmeni (Волямени? Волиамени?) - наричано още Атинската ривиера.

Поста няма да е в обичайния за мен формат "пътепис със снимки", тъй като нямах време пълноценно да се разходя из града, както правя когато съм на почивка. Мога само да кажа накратко, че храната е вкусна и сервирана в обилни количества, транспорта е евтин и има метро, градски влакове и автобуси, които покриват целия метропол, както и че балканските нрави са налични при гърците както и при нас (изрязване на мотори по иначе тихите и китни улици на Voliagmeni, компенсирайки кой знае какви недъзи...).

София също има проблем с графитите - както в центъра, така и по кварталите, но графити като в центъра на Атина съм виждал само по американските гета (на филм) - първите 2-3 метра от сградите са опасани с драсканици, отвратително е.

Положителното: да отида на Акропола и да видя Партенона и местата, по които се са развивали събитията от древните митове и легенди, местата, на които са изнясяли речи Сократ, Аристотел и Перикъл ми беше мечта от доста време. Радвам се, че го направих. Атмосферата на Акропола е уникална, гледката също. Честно казано мен повече ме впечатли входа към комплекса, отколкото самия храм, като наличието на строителна техника, разбира се, беше част от причината.

Снимките - първо Voliagmeni:

image

Изглед към Атина (реално самият град не се вижда):

image

image

image

image

На горната снимка Атина се вижда в далечината.

image

Изглед от същия плаж към Атина:

image

image

Горе се вижда мисля централния плаж на Voliagmeni, входът е платен, но цената е символична - 4-5 евро.

След хубавото лятно настроение, да влезем за малко в Националния Археологически Музей на Гърция. Никога не съм предполагал, че има толкова много запазени вази и контейнери от всякакъв вид, да не говорим за златните маски, уникалните дръжки на мечове. Качеството на изработка дори на съдовете от няколко хиляди години преди новата ера и естетическия усет към украшенията е впечатляващ!

image

image

Плочките с клиновидното писмо:

image

Една от многото уникални статуи в музея:

image

image

image

image

image

Египетската колекция ме изненада - плочите са само част от нея:

image

Механизмът от Антикитера също е тук!

image

Снимки на Акропола и Партенона в Атина:


image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Изглед към Атина и останките от храма на Зевс:

image

image

image

image

image

image

Ако горните снимки са ви харесали, то може да видите горните и други снимки във високо качество тук:

Снимки Атина - Акропол

Снимки Атина - Археологическият Музей

Снимки Атина - Voliagmeni




Гласувай:
2



1. tera - Хубави снимки
23.07.2017 17:24
Бях там за втори път преди 2 години, а първият път - по време на един круиз до Египет. Странно е, че спомените ми от първия път вече нямаха общо с действителността с изключение на Акрпола и Партенона. :) Спомнях си някакви огромни булеварди с шикозни, големи магазини по които пътувахме на връщане от Акропола, а сега нищо такова не видях.
Даже някак сбутано ми се видя.
Има до Акропола един музей сравнително нов, посветен на него. А от отсрещния хълм се вижда добре Акропола сред море от къщи. Интересно е. Ако не ме мързи може да кача някоя снимка.
Поздрави
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: geo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2619871
Постинги: 190
Коментари: 768
Гласове: 1921